2. februar 2015

D R I K . Ingefærshot


Hver morgen starter jeg dagen med at drikke et stort glas koldt vand. Kroppen er dehydreret efter at have sovet, så jeg finder det dejligt forfriskende og faktisk mere opfriskende end kaffe, som mange foretrækker om morgenen. Men nogle gange trænger kroppen til et ekstra spark i røven, så derfor er jeg begyndt at lave ingefærshots på min slowjuicer.
Ingefær er rigtig sundt, da det indeholder mange antioxidanter som nedbryder inflammation i kroppen. Jeg drikker det som et værn mod forkølelse og generelt for at booste mit immunforsvar.
Og så smager ingefær bare vildt godt.
Her har jeg blandet det op med æble, men mange andre frugter kan også bruges.

5-10 cm ingefær alt efter hvor stærk den skal være
2 æbler - eller æblejuice (ikke fra koncentrat)
Evt saften 1 citron

. Hvis du som jeg har en juicer, så er det ret ligetil; skrab skrællen af ingefær og skær den og æblerne i passende stykker og kør den igennem juiceren sammen med citronsaften.
. Hvis ikke du har en juicer, kan du blende ingefær ned i et glas æblejuice sammen med citronsaften.
. Drik det gerne afkølet.
. Dit ingefærshot kan sagtens holde sig et par dage i køleskabet i en lufttæt beholder.

Ingen kommentarer: